Maatschappelijk verantwoord ondernemen van Fruitdirect.nl is aandacht voor de drie P’s:
People, Planet en Profit
Onze verschillende fruitsoorten komen zoveel mogelijk uit
onze eigen regio of in ieder geval van Nederlandse bodem. Wij werken samen met uiterst zorgvuldig geselecteerde telers en gecertificeerde groothandels, conform hygiënecode onbewerkte AGF. Daarnaast zijn zij lean en green gecertificeerd.
Zie ook: Lean & Green
Wij maken gebruik van seizoensgebonden fruitsoorten. Alleen
fruitsoorten met een Klasse 1 komen hiervoor in aanmerking, vers en vol van smaak.
Doordat wij rechtstreeks bij de telers inkopen, zijn de
fruitsoorten vers en worden de “tussenschakels” zoveel mogelijk ontzien. Hierdoor hebben we minder CO2-uitstoot en belasting voor de natuur.
Wij werken samen met telers en groothandels die voldoen aan
erkende keurmerken. Onze bananentelers hebben het Rainforest Alliance-keurmerk, zij hebben zich te houden aan strikte milieu- en sociale normen. Zie ook: Rainforest-Alliance
Onze chauffeurs laten we de meest ecologische route rijden
om zoveel mogelijk CO2 uitstoot te voorkomen.
Wij proberen zoveel mogelijk afval te voorkomen door de juiste hoeveelheden in te kopen. Overschot geschikt voor consumptie gaat naar de voedselbank. De rest gaat terug naar de telers die het op een bepaalde manier verwerken.
Bij het samenstellen van de fruitboxen, verpakken van het
fruit, werken we conform het HACCP voedselveiligheidssysteem.
Onze medewerkers krijgen bij Fruitdirect.nl een gedegen
opleiding en we bieden ze een klimaat waarbij werk en privé goed in balans zijn. Daarnaast vinden wij een positieve werksfeer erg belangrijk. Uiteraard worden zij ook gestimuleerd om meer fruit te eten en voldoende in beweging te blijven om een gezonde levensstijl te hanteren.
Al onze displays en kistjes zijn gemaakt van duurzaam hout.
De kisten worden leeg opgehaald en worden dan weer opnieuw gevuld.
Fruitdirect.nl levert ook schoolfruit op verschillende bassischolen in
Brabant. Wij vinden het belangrijk dat de kinderen al op een jonge leeftijd kunnen proeven wat ze wel en niet lekker vinden. Wanneer fruit klassikaal gegeten wordt stimuleren de kinderen elkaar. Educatief materiaal wordt aangeboden om de verschillende soorten te bespreken. Denk bijvoorbeeld aan het land van herkomst of de manier waarop ze groeien of geoogst worden. Info zie onze website of Schoolfruit.
Maatschappelijk verantwoord ondernemen is continuïteit en een
stuk betrokkenheid met elkaar. Kwaliteit en samenwerken zijn hierbij de speerpunten.
Fruitdirect.nl onderneemt maatschappelijk verantwoord
Wij verkopen fruit. Een gezonde snack waar je blij van wordt. Alleen al daarom
zouden we kunnen zeggen dat Fruitdirect.nl in Waalwijk verantwoord onderneemt. Maar
wij wensen iedereen een gezond leven toe. En minimaal een lach per dag. Daarom
steunen wij CliniClowns en KWF Kankerbestrijding. Voor elke verkochte fruitmand
doneren we € 0,15 aan deze goede doelen.
CliniClowns
Afleiding en plezier. Dat geeft CliniClowns aan kinderen met een ziekte of handicap. Want ieder kind moet kunnen spelen, in elke situatie. Zo luidt hun devies. De clowns ontmoeten deze kinderen inzorginstellingen in Nederland. Denk aan ziekenhuizen, revalidatiecentra, gezinsvervangende huizen en scholen. Hun entertainment stemmen ze af op de situatie en de leeftijd van de kinderen. CliniClowns organiseert ook evenementen op maat: CliniClowns Op Bezoek, de CliniClowns Theatertour, en het
CliniClowns Kleine Zintuigen Orkest. Kinderen mogen die met hun zorginstelling bijwonen.
KWF Kankerbestrijding
Een feit: 1 op de 3 Nederlanders krijgt kanker. Je mag dus stellen dat iedereen vroeg of laat direct of indirect met kanker geconfronteerd wordt. KWF Kankerbestrijding accepteert dat niet. Niet dat er zoveel mensen aan kanker lijden. En ook niet dat er elk jaar zo’n 45.000 mensen aan overlijden. Hun doel: van Minder mensen die aan kanker lijden, meer patiënten die genezen en een betere kwaliteit van leven voor kankerpatiënten. Kanker ontstaat vaak als gevolg van niet te beïnvloeden factoren, zoals ouderdom en genetische aanleg. Maar in ongeveer 35% van de gevallen kun je het ontstaan wél beïnvloeden. Dat begint met preventie. Door de blootstelling aan risicofactoren zo veel mogelijk te beperken. Daarnaast stelt KWF Kankerbestrijding kennis beschikbaar en financieren ze kansrijke ontwikkelingen in onderzoek.